-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16264 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:10

چرا حضرت مريم « س » پس از تولّد حضرت عيسي « عليه السلام » خود سخن نگفت ؟
در قرآن كريم ، در سوره مريم اين ماجرا بازگو شده است . حضرت مريم « س » از اينكه فرزندي بدون پدر در بطن خود داشت ، سخت نگران و غمگين بود . اين حالت در هنگام نزديكي وضع حمل شديدتر شد؛ از همين رو خداوند فرشته اي را براي تسلّي او و نشان دادن راه نازل كرد؛ ماجرا از زبان قرآن كريم چنين است : « پس از زير پاي او[فرشته ] وي را ندا داد كه : و محزون نباش ، پروردگارت زير[پاي ] تو چشمه آبي پديد آورده است .
و تنه درخت خرما را به طرف خود[بگير] و بتكان ، تا بر تو خرماي تازه فرو ريزد .
و بخور و بنوش و ديده روشن دار . پس اگر كسي از آدميان را ديدي ، بگو و من براي [خداي ] رحمان روزه [سكوت ] نذر كرده ام ، و امروز مطلقاً با انساني سخن نخواهم گفت ، پس [مريم ] در حالي كه او را در آغوش گرفته بود نزد قومش آورد . گفتند : اي مريم ، به راستي كار بسيار ناپسندي مرتكب شده اي .
اي خواهر هارون ! پدرت مرد بدي نبود و مادرت [نيز] بدكاره نبود ، [مريم ] به سوي او[عيسي ] اشاره كرد . گفتند : چگونه با كسي كه در گهواره [و] كودك است ، سخن بگوييم ؟ [كودك ] گفت : منم بنده [خداوند] به من كتابي داده و مرا پيامبر قرار داده است . . . »
{P - سوره مريم ، آيات 24تا30 . P}

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.